Bio – chemiczne sketchnotki, czyli kreatywne notatki





Dobrą okazją ku temu aby wspierać samodzielność, kreatywność i innowacyjność naszych uczniów a przy tym rozwijać jedną z najważniejszych kompetencji – uczenie się uczenia, jest wprowadzanie do procesu edukacyjnego sketchnotingu, czyli myślenia wizualnego , poprzez tworzenie graficznych notatek tematycznych.


Nasz mózg lubi wszystko co wizualne, lepiej przyswajamy wiedzę docierającą do nas jednocześnie dwoma kanałami - zapisując słowa i ich rysunkowe odpowiedniki. Własnoręcznie wykonane notatki oprócz tego, że świetnie wspierają pracę mózgu, rozwijają również umiejętności organizowania i porządkowania treści, kreatywne myślenie, rozumowanie, argumentowanie i wnioskowanie. Jest to doskonała metoda na powtarzanie i utrwalanie wiadomości. O skuteczności tej metody mogli przekonać się nasi uczniowie.


Poniżej prezentujemy sketchnotki opracowane przez uczniów z Kliniki Psychiatrii i Oddziału Psychiatrycznego dla Dzieci i Młodzieży.



Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Bio – chemiczne sketchnotki

Sketchnoting - narysuj sobie notatkę!





Opracowanie: Anna Boczek